måndag 5 december 2016

Inga ursäkter

Så, nu är det måndag igen. Bästa läget att ta itu med allting med ny entusiasm och inte godta några förbannade ursäkter - exempelvis av typen "jag börjar i morgon i stället, eftersom det är måndag då". Nu ÄR det måndag och nu SKA det börjas!

Börjas? Vad har du då gjort hittills i den här bloggen?

Ok, jag har börjat flera gånger. Och sedan fallit i ett gäng gropar och tillbaka i gamla mönster. Och det är kanske faktiskt idiotiskt att hela tiden prata om att börja. Det ska ju liksom vara en bana bara, som man lever längs. Då och då kommer man att halka av - det ligger i sakens natur. Jag borde nog införa en ny räknare, parallellt med den andra. "Dagar utan socker i år", typ. Jag tror att jag gör det, från och med 1 januari.

Idag har jag i alla fall tränat lite och inte ätit något socker. Hittills. Det börjar bra!👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar