onsdag 7 december 2016

Tips #4 - småbarnsträning

Hur går det då?

Jovars, tackar som frågar. Det knallar väl på. Blev kort träning i måndags och även idag, tack vare att jag gjorde det så fort jag gick upp på morgonen.

Och här kommer tipset för den som har småbarn hemma och inte kan glida ned på gymmet bara så där: Träna med barnet. Jag menar inte att man behöver organisera det på något sätt eller använda själva barnet som träningsredskap eller så. Jag bara säger till min dotter att jag ska träna och då är hon genast med på noterna och vill träna hon också och sedan försöker hon härma mig. Hon är två och ett halvt, så det blir ju lite si och så med övningarna och rätt så ofta är hon en aning i vägen rent fysiskt, men det spelar ju absolut noll roll i det stora hela. Det som spelar roll är att det blir någon träning alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar