torsdag 16 februari 2017

Sötsug och hunger

Det här med LCHF går inte så himla bra den här gången, som sagt. Eftersom jag är mer strikt än någonsin förut, så upplever jag alltså själva ätandet som så oerhört tröstlöst att jag tenderar att hoppa över det helt. Vilket gör att jag blir hungrig. Vilket leder till sötsug. Ingen bra trend. Jag måste se till att äta min ost, även om jag inte har någon som helst lust.

Den här typen av våldsamt strikt LCHF kommer inte att funka i längden, det känner jag verkligen. Så småningom - när det händer någonting ö.h.t. med vikten och det känns som om det rullar på åt rätt håll - så tänker jag övergå till en mildare variant, med en hel del nötbröd o.s.v. Tror att det kommer att underlätta om jag får ta mig en rejäl macka eller en kanelmuffin (sockerfri, så klart, och bakad på mandelmjöl).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar