onsdag 30 november 2016

Tips #3 - skaffa en app!

För mig har det fungerat väldigt bra att skaffa en träningsapp till telefonen/paddan. I mitt fall handlar det om en "7 minute workout"-app. Jag hatar den. Och uppskattar den mycket.

En bra sak är att det liksom lyfter ansvaret från ens axlar på sätt och vis. Man kan bara klicka och så går den igång. Plötsligt tickar klockan och någon hojtar åt en vad man ska göra. Och så kör man.

För övrigt är ett tips att hojta tillbaka. Om man är lagt åt det hållet kan man ju hojta positiva saker. T.ex. kan farbrorn som ropar säga: "You can do this!" Och då kan man ju svara: "Yeah! I can do this!" Eller, om man är som jag så kan man säga: "Gör det själv, ditt jävla as!" Och på så sätt få ur sig lite frustration.

Om man tycker att det är kort med sju minuter, så kan man ju köra appen flera gånger. Jag brukar köra två gånger på rad. Det får tamejfan räcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar