måndag 2 oktober 2017

Den hårda sanningen

Den här bloggen är ointressant på de allra flesta sätt - är jag den första att skriva under på - men den hjälper mig att se sanningen i vitögat på ett sätt jag aldrig lyckats med förut. Jag tror inte att mina räknare stämmer hundraprocentigt - därtill är livet alltför nyckfullt och jag har säkerligen missat en del dagar hit och dit - men oj vilken tydlig indikation på hur verkligheten ser ut. Den ser ut så här:

- Jag äter alldeles för mycket socker
- Jag tränar alldeles för lite
- Jag ägnar mig alldeles för lite åt min själsliga frid

Det är inte så att jag tänker skälla på mig själv för detta, men förhoppningsvis kan den tydliga bild jag får hjälpa mig att göra lite smartare val för kropp och själ framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar