torsdag 1 juni 2017

BMI-succé!

Äntligen - ÄNTLIGEN! - har jag tagit mig in i rätt BMI-intervall. Idag klockade jag in 24,6. Helt otroligt skönt! Det betyder att jag är officiellt normalviktig. Och det betyder också att jag under dessa årets första fem månader ändå gått ned ca 4-5 kg. Detta alltså trots att jag ätit socker i snitt nästan var femte dag! Det är ju väldigt glada nyheter att ca 80% sund kosthållning räcker bra långt. Jag vill ligga på ett BMI kring 24 (för att ha lite marginaler), så det är en liten bit kvar, men sedan handlar det för mig bara om att stanna där. Och jag tror faktiskt att det kan vara fullt möjligt helt enkelt genom att äta som jag redan gör. MEN, sockret måste jag nog vara mer försiktig med i vilket fall som helst. Det är ju faktiskt pissdåligt för kroppen.

Apropå pissdåligt, så är det händelsevis precis så jag mår nu. Min halsfluss har blivit en aning värre och fyradagarshelg med stängt dagis närmar sig med stormsteg.😱

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar