söndag 4 juni 2017

Mina vänner i sjukdom och hälsa

Ben & Jerry. Mina vänner in sickness and in health. I alla fall in sickness. Två paket har jag smällt i mig under min veckolånga sjukdom. Jag tänker inte bråka om det - vem bryr sig? Jag är så lycklig över att vara tillbaka (nästan). Man ska inte underskatta det här med att vara frisk! Vilken grej att slippa vara sjuk! Det finns folk som lever med olika kroniska sjukdomar och, shit, vad jävligt det måste vara! För hur ska man då orka någonting ö.h.t.?

Bara att jag kan sitta och skriva vid datorn och inte behöver ligga och pekfingervalsa på en iPad känns alldeles fantastiskt. Jag är så otroligt mycket snabbare på ett vanligt, mekaniskt tangentbord. Och risken för skumma typos minskar exponentiellt.

Och ATT jag ska börja träna ordentligt när jag väl kan. Ojojojojoj, vad det kommer att kännas bra. Inte roligt - så personlighetsförändrad är jag inte - men så förbannat nyttigt för kroppen.

Så himla pepp just nu! Hoppas det håller i sig längre än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar