torsdag 14 juni 2018

5:2, here I come!

Att suga på en riskaka är inte så kul - eller?

På min quest efter ett bra system att leva matmässigt har jag nu kommit till 5:2-dieten. Jag har inte ens funderat över den tidigare, eftersom jag trodde att min mage inte skulle palla det, men HÖR OCH HÄPNA! Fasta - eller i alla fall 500 kcal-svält - passar mig utmärkt! Jag mår bra av det - på riktigt!

Helt chockad här. Och nu blir det så himla enkelt plötsligt, i alla fall relativt sett. Man måste ju så klart ha en vettig kosthållning även under de fem ätdagarna, men det är ändå min plan att äta sunt. Det visar sig bara så enkelt för mig att dessutom fasta (mer eller mindre) två dagar i veckan. Hade jag aldrig trott. Jag hoppas att det dessutom ska hjälpa mot ledvärk, vilket jag har lite problem med, i synnerhet nu på senare tid.

Allt handlar ju nuförtiden om att hålla sig i form för att vara en bra och levande(!) mor till dottern. Kan jag bli friskare och gladare av 5:2 så publikens jubel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar