fredag 16 december 2016

Ettor och nollor

Alltså, nu växlar räknaren mellan ettor och nollor hej vilt som värsta datamaskinen (jo, så kallade vi det ibland på min tid). Typiskt jul och därtill hörande uppgivenhet. Det är ju så förbannat gott, allt juligt. Och det måste väl för fan vara tillåtet att baka pepparkakor och smaka på dem? O.s.v., o.s.v.

Men det är inga problem. Inte egentligen. Varje dag som jag inte äter socker alls tror jag har en bra effekt på kroppen, och när julen är över blir det lite lättare.

Nästa år tänker jag (vilket jag nämnt) börja räkna samtliga sockerfria dagar, utöver att jag räknar sockerfria dagar i följd. Ska jag ha en träningsräknare också? Kanske inte så dumt.

Bara man inte plågar ihjäl sig själv med all denna redovisning. Det handlar ju till syvende och sist om att försöka må bra. Och jag tror att det skulle vara bra för mig att få lite överblick. Den här bloggen lämpar sig väl för det.

Men, som sagt, nu är det jul och i kväll är det julbak och godistillverkning (jag har redan fått i mig lite pepparkaksdeg till frukost ...). Och i morgon är det julfest. Och jag älskar det!

Så, nu förlåter vi oss själva för våra brister och går vidare med våra liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar