tisdag 11 april 2017

Irrationella jag

Det går långsamt det här, det gör det, men jag ser ett definitivt resultat nu - trots alla snedsteg jag gjort mig skyldig till. Mitt BMI låg idag på 25,1 och när jag tog fram måttbandet så såg det bättre ut än någonsin under detta år.

Allt detta är onekligen glädjande, men gissa hur jag reagerar. Man kunde ju tro att jag skulle känna att "yes, nu kör vi ända in i kaklet!", men så fungerar jag tydligen inte. I stället har jag ett enormt sug efter att börja slarva, "när det nu ändå verkar ordna upp sig".

Och påsken är här! En ännu mer godispräglad högtid än julen. Och, ja, jag kommer att äta godis. MEN det måste planeras ordentligt, så jag inte går omkring och småsnaskar varenda dag här framöver. Vi måste begränsa det till påskafton. Och möjligen en dag till. Kanske långfredagen, när jag ska på en liten påskgrej hos mamma. Med största sannolikhet kommer det att serveras saker jag kommer att ha svårt att tacka nej till.

Ok, vi säger så: Långfredag och påskafton är fria godisdagar. Lite extra farligt att de följer direkt på varandra, eftersom det är oerhört lätt att ytterligare en dag slinker in därefter. I synnerhet om det finns kvar godis här hemma. Men det får lösa sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar