torsdag 27 april 2017

Linser

Hoppsan, jag gick i dagenefterfällan igen. Det fanns dajmstrut kvar i frysen på morgonen efter Tiki Tuesday ... Ni fattar.

Plus att jag har börjat äta en del linser och kikärter. Det är inte så himla bra ur LCHF-synpunkt, men på andra sätt känns det väldigt bra. Till exempel så är det ju vegetariskt, vilket är bra ur en massa synvinklar. Dessutom mår jag ganska bra av det. Jag är en ständig katastrof av mer eller mindre galopperande magkatarr, men med linser och grejs blir magen ganska lugn. Så LCHF-dagarna faller ifrån här på räknaren intill och det är alltså linserna som spökar där.

I övrigt så har det ju gått ungefär ett tredjedels år nu (va, redan?!) och när jag stämmer av kan jag ju se övergripande tendenser - vilket jag aldrig kunnat göra förut, helt enkelt eftersom jag har haft noll statistik att gå på. Jag ligger på 84 % sockerfria dagar och jag tränar 44 % av alla dagar.

Det kunde så klart ha varit bättre, men framförallt så kunde det ha varit sämre. Mycket sämre! Jag väljer att säga hurra och ge mig själv fullt godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar