måndag 4 september 2017

Nä, nu får det vara nog!

Men så här kan vi ju inte ha det! Min livsföring har nått någon sorts bottennivå och min statistik på den här bloggen avslöjar precis hur det ligger till - jag hade säkert friserat verkligheten mentalt om jag inte haft det så här svart på vitt.

Sockerfri 72%
Håller mig till min svurna diet 62%
Tränar 32% - fast just nu inte alls!
(Procent anger del av året totalt hittills.)

Jag måste rycka upp mig, det står helt klart. För att min fyrtiotreåriga kropp ska ha en chans att hålla sig frisk och funktionell. Och detta inte minst för att min treåring ska ha en mamma som orkar och kan ta hand om henne ordentligt. Ingen svår ekvation: Jag måste ta hand om mig själv - om inte för min skull så för min dotters.

Dags för lite planering, alltså. Och för detta ändamål har jag ju denna blogg! Så lägligt.

Jag tänker mig veckoplanering. Med minst tre träningspass - we're talking HIT här, så det är sannerligen inget högt satt mål. Men vi mjukstartar ändå med tre pass. Och OM jag nu ska frångå min diet - och det är jag inte främmande för, under kontrollerade former - så ska det i alla fall vara planerat i förväg och inte bara ett impulsbeteende.

Så har vi den själsliga hälsan då ... Till min stora skam ligger meditationstillfällesräknaren fortfarande på noll. Men ok, vi säger meditation EN gång i veckan då, till en början. Det måste jag ju kunna fixa.

Jag tänker skapa en etikett som heter "Veckoplanering" och skriva ett sådant inlägg varje vecka. Sedan ska jag ha en till etikett "Veckoavstämning", för att se hur det gick. Här ska skaffas kontroll över livet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar