söndag 18 mars 2018

Asana Rebel

Låt oss tala om min nya träningsapp, Asana Rebel. Crappig på många sätt: genomgående extremt ensidig, lågintensiv yoga. Men det händer i alla fall att jag GÖR det, "tränar" alltså (ja, jag loggar det i min träningsräknare här intill). Jag tänker att vanan är a och o.

Och anledningen till att jag faktiskt använder den här appen är lustigt nog voice-overn, som känns varm och ombonad(!) på något sätt. Det är som om någon duttar med mig hela tiden och lirkar med mig för att jag ska fortsätta. Jag avskyr annars folk som försöker heja på mig när jag tränar. Så himla underligt.

Men om jag nu avsätter tiden, så borde jag kunna ägna den åt riktig träning i stället för den här lama pensionärsgympan. Varför gör jag inte det? Jovisst, för att det vore jobbigt så klart, men för mig handlar det ändå mest om att lyckas avsätta tiden och faktiskt dra på mig mina små träningskläder och rulla ut den förbannade mattan. Har jag kommit så långt så brukar resten ordna sig.

Dock inte nu. På något vis har jag fastnat i den här mesappen. Om någon vänlig själ kunde dra mig lika milt genom ett riktigt träningspass så skulle jag nog gärna välja den varianten. Jag vill helt enkelt ha en Asana Rebel-voice-over fast med träningspass som faktiskt drar upp pulsen en aning och anstränger någon liten muskel på ett meningsfullt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar