torsdag 4 maj 2017

En aning slarvig men nöjd

Nu har här slarvats rejält med både socker och träning. I det första fallet har det blivit lite väl mycket och i det andra lite väl lite.

Men, vad gör jag då? Skäller jag på mig själv? Inte! Eller, jo, det gör jag så klart. Men det ska jag inte göra, för liksom jag sagt förut så försöker vi leva ett liv här, inte vinna ett krig (köp Anna Kåvers bok f.ö., som inte handlar om fysisk form, men väl psykisk).

Det är egentligen inte ens aktuellt att tala om "nya tag", för det går ändå överlag hyfsat det här. Jag är i alla fall inte fetare och slöare än när jag startade den här bloggen, utan tvärtom, även om resultaten inte varit överväldigande. Av naturliga skäl, eftersom jag inte varit direkt strikt i min livsföring. Jag har bara styrt upp lite och blottlagt mitt beteende för mig själv.

På det hela taget är jag skitnöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar