måndag 9 januari 2017

Oväntad totalflopp

Jaha. Det var middag för vänner här igårkväll. Med efterrätt. Och vin. Ingen bra kombo, visar det sig.

Alltså, jag hade en plan och det kändes inte ens svårt att hålla sig till den: Jag serverade glass, kolasås, grädde och bär och tänkte själv hålla mig till de två senare. Piece of cake. Trodde jag. Jag hade inte räknat med att allt mitt förstånd och all min beslutsamhet omedelbart skulle luckras upp av några glas vin. Men, tyvärr. Ge mig ett glas champagne och jag blir för lycklig för att kunna resonera klokt med mig själv när jag håller på att falla.

Ingen träning igår heller. Och garanterat inte idag, när jag är bakis och har sovit typ fyra timmar.

Suck. Men nya tag på matfronten redan idag och på träningsfronten i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar