söndag 26 mars 2017

Hur gick det då?

En något suddig bild av vinet* som dracks

Så, hur gick det med disciplinen igår, när det skulle festas?

Åt helvete. Grejen var den att det vin som serverades var ganska ordentligt sött, vilket genast bröt mot hela sockerfriheten. Då passade jag naturligtvis på att äta godis också ... Ja, ni vet hur det är.

Det positiva var väl att jag framåt småtimmarna kräktes upp alltihopa, eftersom jag är lite smått magsjuk, har jag märkt (trodde att det bara var matförgiftning häromdagen, eftersom ingen i min närhet åkt på samma grej).

Nollad hur som helst. Och med två inplanerade avbrott under nästa vecka.

*Eftersom jag är en språknörd av stora mått vill jag bara berätta lite om vad det står på vinet (som alltså är ryskt och köpt i Tallinn - helt fantastiskt exotiskt!). Transkriberat till latinska alfabetet står det "sladkoe igristoe" och detta betyder ungefär "mousserande sötsak" (strikt talat "sötsak mousserande"). Vilket ju är en hint. Det smakade faktiskt som en Bellini direkt ur flaskan = bubbel + persika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar