fredag 10 mars 2017

Nötchokladkräm

Jag har ett problem i form av en burk med nötchokladkräm i kylen. Den har kommit i min ägo på lite svåridentifierbara vägar. Det var någonting med att min tvååring sprang iväg i affären precis när jag stod och läste på burken, för att den verkade så himla ekologisk och fin så att den möjligen kunde innehålla mest nötter och ren kakao (det gjorde den inte - socker hela vägen). Och så drog hon alltså iväg, och jag hade burken i handen, och jag hade inte riktigt läst färdigt, och ja ... Jag hade den kvar i handen när vi kom till kassan.

Sedan dess har den stått i kylen och ropat på mig. Kanske lite som när vindarna viskade Roger Pontares namn ("Roooger ... Rooooooger ..."). Ja, fast mitt namn då.

Och jag har tamejfan inte tänkt på annat än den där krämen sedan den flyttade in. Min plan är väl att sätta i mig den i morgon när jag ändå tillfälligt ska bryta min LCHF av festskäl. Men, ojojojojoj, vad jobbigt det är när den står och ropar.

Den ser ut att kunna vara hur kolhydratsfri som helst ...

... men det är bedrägligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar