söndag 14 maj 2017

Ack och ve!

Jag vill ha mitt socker!! Alltså, verkligen! Varför kan inte världen bara vara så beskaffad att socker och vetemjöl vore supernyttigt? Kroppen borde väl sukta efter sådant som är bra för den?

Som bönor ... Suck. Jag vill inte ha bönor. Bakade desperat bröd med nötmjöl och fucking bönor igår! Men det var inget vidare. Det hade varit gott om jag hade haft socker i. Eller åtminstone en banan. Som ju innehåller socker.

Men nu är det totalförbud som gäller. Det är uppenbart att jag inte klarar av det här "frihet under ansvar". Jag är i sanning sockrets bitch och det vill jag inte vara. Sockret ska vara min bitch! Inte tvärtom.

Cold turkey här, alltså. Ingen trevlig upplevelse.

Champagne är i alla fall fortfarande tillåtet. Men allt annat än ytterst måttfull konsumtion av sådan brukar leda raka vägen tillbaka till - wait for it! - sockret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar