söndag 7 maj 2017

Sockerfria planer och så det där med själens välmående

Nämen nu känns det som om jag äter socker var och varannan dag. Och grejen är ju att jag inte alls mår bra av det! Jag mår faktiskt piss av det. Så nu gör vi så här: På onsdag 10 maj så är det Tiki Wednesday (sic) och då kommer jag alltså per definition att få i mig socker, men sedan TÄNKER jag göra ett uppehåll fram till och med 12 juni, så vi har tårtkalas här hemma på förekommen anledning.

Kan jag klara en hel månad? Svar: ja. Kommer jag att må bättre av det? Svar: You bet.

För övrigt tänkte jag introducera ännu en räknare här. Det handlar om meditationstillfällen - i alla fall om minimeditationer. Sådana stunder då jag satsar på att bara vara, i mindfulnessanda. I praktiken kommer det att kunna röra sig om allt från några minuter till fullskaliga meditationer. Och anledningen till att jag tänker ha en räknare här är att jag STÄNDIGT nedprioriterar själen. Det blir liksom aldrig av, för jag har så mycket att klara av, producera och fixa med.

Det känns som om det går lite stick i stäv, det där med att ha en räknare för att se till att ta det lugnt ibland, men jag hoppas att det ska vara ett sätt att faktiskt få till stånd sådana tillfällen då jag faktiskt inte gör någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar